Pentru ca mereu sunt pe fuga, uit sa am grija de mine uneori. Din dorinta de a avea un stil de viata mai sanatos a pornit si proiectul HEALTHY BODY. HEALTHY MIND. HEALTHY SPIRIT.

Asa ca in ultima luna am invatat sa am IAR grija de mine, sa ma duc la sport si sa imi dau sufletul pentru o cauza nobila: o minte sanatoasa intr-un corp sanatos, “pregatit”si pentru plaja, ca tot a venit vara. :))

Miscarea este buna nu doar pentru sanatatea fizica, ci si pentru cea mintala.  Una dintre consecintele efor­tului fizic prelungit este opri­rea, cel putin provizorie, a fluxului fricilor si grijilor tale. Dupa 30 de minute de sport, apar gandurile pozitive, chiar creative.  Dupa activitatea fizica, grijile tot a­colo ra­man, numai ca le vezi in alt mod, de la distanta, detasat si de cele mai multe ori gasesti si solutiile.

Am mai invatat ca metabolismul este ca un motor de masina. Daca primeste combustibilul bun, nu face fum, daca are combustibil prost, lasa reziduri. Nu mai merge ca in liceu, cand nu mancai o zi si pac, slabeai 2 kilograme sau ridicai o sticla de 2 l de apa si  aveai brate definite. Partea buna e ca daca facem sport constant, chiar daca avem +30 ani, si mai avem grija si ce mancam, incetinim procesul de imbatranire.

Am invatat ca atunci cand crezi ca nu mai poti, e bine uneori sa mai incerci putin. Cand eu, de exemplu, zic ca nu mai pot, mai pot inca vreo 100-200 de metri sau cateva abdomene. Si asta nu se intampla numai cu sportul, ci si  in viata.

Comoditatea e uneori mai puternica decat dorinta de a arata bine, sanatosi, in forma. De aceea avem nevoie de motivatii puternice pentru a ne mobiliza.  In vederea obtinerii corpului mult visat, energic si plin de vitalitate este nevoie sa facem o serie de schimbari ce vizeaza atat alimentatia, cat si activitatea fizica si odihna. Cu odihna stau cel mai prost.

Cum am promis in articolul anterior, astazi vreau sa o cunoasteti pe Victoria Barladeanu– instructor de pilates si antrenor personal. E in stare sa ne motiveze atunci cand avem nevoie, sa ne mobilizeze cand ne este  lene sau nu avem chef.

Pilates este una dintre cele mai moderne si mai eficiente variante de remodelare a corpului. Acest stil de antrenament este bazat pe un sistem complet de exercitii fizice prin care se lucreaza corpul in intregime, de la musculatura cea mai profunda, pana la cea periferica, exercitii in care intervin atat mintea, cat si corpul si respiratia.

Cu Victoria am facut prima sedinta de Pilates din viata mea. Ce beneficii mi-a adus? M-a ajutat sa-mi imbunatatesc postura, mi-a intarit muschii din zona abdomenului, a coloanei lombare, feselor si a coapselor. Corpul tau va fi mult mai coordonat. Mi-am amintit cum sa respir corect. Respiratia este un element extrem de important in timpul exercitiilor, deoarece asigura oxigenarea tesuturilor, elimina tensiunea musculara si nervoasa si imbunatateste puterea de concentrare. Abdomenul meu e mai plat.

Urmeaza sa merg si la prima mea sedinta de Yoga. O sa va povestesc in articolul urmator despre asta si o sa va fac cunostinta cu Carmen.

1. Cine este Victoria?
Victoria Barladeanul este un instructor de pilates si personal trainer, fosta atleta de performanta. Intotdeauna sportul a facut parte din mine, fiind un copil energic, cu initiativa si ambitios nimic nu mi s-a potrivit mai bine decat activitatea fizica intensa. Pe mine sportul m-a educat si cizelat in acelasi timp, mi-a oferit sansa sa cunosc oameni minunati, sa comunic si sa imi inteleg mai bine corpul.
2. Cum ai luat decizia sa devii instructor?
Decizia de a deveni instructor a venit intr-un moment de rascruce, intr-un moment in care m-am intrebat cine sunt si care este scopul meu. Cu totii trecem prin astfel de momente. E esential sa intelegem cine suntem si ce stim cel mai bine sa facem. Eu cunosc corpul uman, sportul si de cele mai multe ori ce gandesc si ce au nevoie cei cu care interactionez; puse toate astea impreuna si astfel o descoperi pe Victoria Barladeanu – Personal Trainer.
3. Care este rolul unui antrenor personal?
Un antrenor trebuie sa fie insipiratie, si nu model. Zilnic sunt prietena, mama, psiholog, antrenor, sora si medic, eu consider ca un antrenor trebuie sa fie om, si desigur cel mai aprig dusman al pozitiilor incorecte si a kilogramelor in plus
4. Ce ii poti spune unei persoane care nu are timp sa vina la sala, dar totusi vrea sa isi schimbe stilul de viata?
Ce ii spun fiecarui om, timpul pe care il are la indemana este limitat: “fa-ti ordine in viata in functie de ce ai nevoie si constientizeaza importanta nevoii respective. Spre exemplu fa-ti ordine in casa in functie de cum si cat folosesti o camera, un dormitor nu inseamna doar dormit ci si dimineti tarzii alaturi de cel iubit sau familie. Mereu vei avea nevoie de un dormitor cald si primitor pentru cei pe care ii iubesti. Asa e si stilul de viata, il aranjezi in functie de nevoia pe care o ai. Eu consider ca trebuie sa ramanem sanatosi, cu o gandire limpede si mereu aproape de altii ca noi, si nu putem face asta decat prin prioritizarea nevoilor si constientizarea lor. In momentul in care ajungi sa iti echiliberzi programul vei descoperi ca ai timp de misare, ai timp sa iti gatesti mancare santaoasa, ai timp sa iti oferi timp pentru a te relaxa .
5. De ce nu functioneaza intotdeauna curele de slabit?
Curele de slabire nu functioneaza pentru ca nu le respectam. O cura inseamna o dieta atat din punct de vedere al alimentatiei cat si al unui program de antrenamente. Atunci cand una dintre cele doua parti ale dietei nu sunt respectate, cura nu o sa functioneze. Daca respecti si urmezi indicatiile antrenorului atunci vei ajunge la rezultatul dorit; este foarte usor sa slabesti, este mult mai greu sa te mentii. Mereu intervin tentatii care incearca sa ne dea programul de alimentatie si de miscare peste cap, uneori este greu sa ai o viata sociala activa si sa fii la dieta. De aceea in fiecare zi invatam sa ne echilibram sa ne prioritzam activitatile in asa fel incat sa fim multumite de corpul noastru .
6. Ce inseamna pentru tine o viata sanatoasa?
Pentru mine o viata sanatoasa inseamna armonie emotionala, mese echilibrate, antrenamente care sa ma lase cu dureri musculare si mult meritata relaxare dupa antrenamente. Imi place sa fiu mereu inconjurata de oameni, de aceea am ales sa lucrez cate 10 ore pe zi cu ei, in fiecare zi invat lucruri noi de la fiecare persoana care imi trace pragul sali.
7. Ce mananca Victoria intr-o zi?
Victoria intr-o zi mananca din toate cate putin, cu masura si diversificat. Sunt adepta meselor regulate in portii ce masoara calitate si nu cantitate. Imi plac atat omletele cat si patratelul de ciocolata, dar toate cu masura, orice exces nu are repercursiuni doar la nivelul cantarului ci si la nivel de hormoni. Nu ratez nici o zi micul dejul, imi beau cafeaua cu fetele la sala , mananc pranzul cu prietenele sau pe fuga in functie de zi , iar cina mereu o injumatatesc. Mananc fructe, legume, lactate, carne, verdeturi. Imi place la nebunie sa fac piata duminica, sa imi aprovizionez frigiderul pentru urmatoarea saptamana. Nu tin diete stricte, nu sunt deloc compatibila, de aceea fac sport cot la cot cu fetele in sala, in aer liber pe stadion sau in gradina botanica.
8. Care este ritualul tau de frumusete? Cand te simti cea mai frumoasa?
Nu ma consider cea mai frumoasa, dar ma consider frumoasa in fiecare zi. Frumoasa ma vad in ochii celor care ma iubesc, si de cele mai multe ori fac in asa fel incat sa ma vada si ei frumoasa. Ritualul meu de frumusete incepe cu o seara inainte, avand grija la calitate alimentelor ce le consum, urmata de hidratarea organismului cu multa apa, o crema usoara cu factor de protectie ridicat si sa nu uitam de ruj; fie ca escaladez un munte pe timp de iarna sau merg la cea mai pretentioasa petrecere, rujul este cel mai important accesoriu al meu. De cativa ani cel mai important ritual de frumusete pentru mine este o vacata o data la 3 luni, asa mi-am propus si asa imi si reuseste. mai ales ca imi ofer cateva zile si pentru relaxarea corpului si a spiritului. 
9. Cum iti poate schimba sportul viata ?
Pentru mine sportul a inceput la 10 ani, am facut atletism de performanta aprope 10 ani, disciplina care m-a maturizat  si mi-a adus nenumarate satifactii pe plan profesional. Doamnele antrenor care mi-au ghidat activitatea sportiva Ghiorghiu Mihaela si Viorica Ursanu au fost pentru mine cele mai importante persoane. M-au determinat sa ma indragostesc iremediabil de sport. Va marturisesc ca fac sport de placere, iubesc la nebunie faptul ca am ajuns sa fac bani din ceea ce iubesc. Nu simt ca muncesc.  In fiecare zi merg la sala, pentru mine este o relaxare si o placere sa ofer persoanelor pe care le intalnesc cunostintele pe care le-am deprins in 17 ani de activitate sportiva. Sportul ma inspira, iar de curand am decis ca este momentul sa invat mai multe, sa pot ajuta mai multe persoane cu probleme medicale care is doresc sa faca miscare si nu isi gasesc locul intr-o sala normala, asa ca din toamna voi fi din nou boboc la facultatea de Kinetoterapie . Sfatul meu pentru voi este ca atunci cand incepi sa faci sport/miscare de orice fel nu te opri, continua, diversifica, antreneaza-ti corpul si vei fi uimit cat de puternic este .
Eu sunt Victoria si pot fi antrenorul tau.Va pup!

Pentru orele de grup cat si pentru antrenamente individuale o puteti gasi la sala “Victoria Barladeanu” iar pentru a lua legatura cu ea ii puteti scrie un mesaj pe pagina de facebook (https://www.facebook.com/birladeanu.victoria) sau o puteti contacta direct din contul de Instagram: https://www.instagram.com/victoriabarladeanu/

Sa nu uitati ca daca vrem ca vietile noastre sa fie diferite, tot ce trebuie este sa facem alte alegeri!